logo sefid talai tex copy

تنظیم دادخواست یا شکوائیه

IMG 20240517 151847 483 35

شماره پروانه: ۷۶۴۵۷ – تاریخ اعتبار: 1404/04/04

دادخواست چیست؟

دادخواست یک درخواست رسمی است که توسط طرف یا طرف‌های مخاطب، به دادگاه ارسال می‌شود تا موضوع مورد اختلاف مورد بررسی قرار گیرد. در حقوق مدنی، این دادخواست نقطه شروعی برای رسیدگی به یک اختلاف حقوقی یا دعوا است. با توجه به ماده۴۸ قانون آیین دادرسی مدنی، شروع رسیدگی در دادگاه به تقدیم دادخواست وارد می‌شود.

اهمیت نگارش دادخواست :

نحوه نگارش دادخواست و یا شکوائیه در جریان رسیدگی موثرترین تأثیر را دارد و نیازمند بررسی دقیق موضوع است در غیر این صورت احتمال عدم حصول نتیجه و به تبع آن اعتبار امر مختومه دعوا قابل تصور است. اعتبار امر قضاوت شده یا قاعده اعتبار امر مختومه، یعنی نمی توان، در خصوص دعوایی که حکم قطعی صادر شده، با همان جهت، موضوع و اصحاب دعوا، طرح دعوای مجدد نمود. آثار اعتبار امر قضاوت شده در دعاوی حقوقی، عدم امکان طرح دعوای مجدد، در خصوص همان موضوع، با همان جهت و اصحاب دعوا می باشد.

لزوم اخذ مشاوره قبل از اقدام:

همانطور که بیان شد، نگارش دادخواست از اهمیت ویژه برخوردار است به نحوی که ممکن است طرح اشتباه دعوا، حقوق شما را در آن موضوع زایل کرده و اقدام قضایی را مسدود نماید. به همین جهت اخذ مشاوره و بررسی پرونده ضروری است. پیشنهاد می شود حتی چنانچه تصمیم دارید ریسک این کار را بپذیرید و راساً اقدام به نگارش دادخواست خود نمائید از متخصصین امر مشاوره اخذ نمائید. به استحضار می رساند که به جهت آنکه پیروزی در پرونده از هدف های اصلی اینجانب بوده و بر کسب درآمد اولویت دارد، لذا در این وبسایت بدون مشاوره و بررسی دقیق موضوع، از ارائه خدمات نگارش دادخواست معذوریم. در صورت تنظیم دادخواست توسط این سایت، هزینه مشاوره از تعرفه انجام کار کسر می گردد.

نگارش دادخواست در این سایت:

با توجه به مراتب معنونه، آنچه مسلم می باشد آن است که تنظیم و نگارش دادخواست یا شکوائیه در این وبسایت در دو مرحله انجام خواهد شد:

1- مشاوره و بررسی موضوع (ضروری)

2- تنظیم دادخواست

نحوه ارتباط و تعرفه خدمات به شرح ذیل می باشد:

مشاوره

ضروری
250 هزار تومان
  • درصورت تنظیم دادخواست، هزینه مشاوره از مبلغ کل کسر می گردد.
250 هزار تومان

تعرفه تنظیم دادخواست یا شکوائیه

نیازمند بررسی
  • اخذ مشاوره ضروری است
  • درصورت تنظیم دادخواست، هزینه مشاوره از مبلغ کل کسر می گردد.
  • حداقل تعرفه 800 هزار تومان می باشد
  • حداکثر قیمت 5 میلیون تومان می باشد